måndag 29 juni 2009

Åter i stan och ska rigga kamera för att ladda ner bilder åt er - datasladden ligger i zigenarburken!!!! GAh!!!

Jag ska få någon av sönerna att ta en bild med deras fars mobilkamera för att iallafall få in en bild på hur landet ligger däruppe nu.


Det har hänt så mycket på så kort tid! Nu sitter alla fönster förutom de högst uppe på kortsidorna på stora huset. Bara det! Väggarna är förberedda inne i stora huset och hr L har isolerat lilla gäststugan - han är duktig han! Han jobbar trots värmen och jag hoppas att han gillar det.... Han är duktig min man.


Sen är det min tur att dra mitt strå till stacken. Jag gillar att måla. Jag ska måla vardagsrummet/köket i stora huset och jag ger mej gärna in på gäststugan oxå. Bara jag får bestämma färgerna. Kollade med den lokala färghandlaren som var inne på samma spår som jag med att måla istället för att tapetsera. Kollar hemsidor med alla fina tips för hur grundarbetet ska bli så bra som möjligt. Spackel, lim, remsa över skarvarna och sen spackel. Därpå smetas duk ut som klistras upp och SEN målar man - capice?!


Det blir bra!


Jag har förresten fyndat en skitsnygg matta som ska ligga på loftet! En blå, vit randig med snygg kanfållning! OCH en supersöt postlåda att lägga en lapp i om vi inte är hemma om man tittar förbi - för visst är det så på landet?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar