torsdag 4 juni 2009

Yeah, internet...

Oj, vad roligt det är att vara it nörd och plutta med inställningar och nedladdningar! Men självklart ska inget vara enkelt eller gå smooth till. Jag hittar den lilla byn på Google Earth, easy as anything, för att sen upptäcka att bilderna från tomten är från 2006, wtf!!

Meeen vad gör det egentligen? Jag fortsätter bara att utarbeta och förbereda min fantastiska plan om det mänskliga webbkamerastativet, hr L. Och när jag ändå är igång - varför inte ge honom två uppdrag; han kan ju också fungera som åskledare? För vem har sagt att inte män kan göra två saker samtidigt? Min hr L är som ett kinderägg....

Status hus: Nu är båda husens förhöjningar klara, iiiiiiiiiii...... Enligt utsago känns det som om husen står mycket nära varandra. Men det blir nog bra. Då kan man ha burktelefon emellan husen om man har gäster, så slipper man skrika till varandra... Inte för att vi direkt brukar skrika åt våra vänner men alltså när det är kaffe eller middag el. nåt. Fast det klart, de får ju inte bli för bekväma i gäststugan så de aldrig lämnar den. Då är det bra om man kan kolla in i badrummet eller sovrummet lite så där titt som tätt och när det kanske är som mest olämpligt. Det finns alltid något bra i allt!!! Bara man är objektiv...!

Jag utrustar hr L med kamera så han kan fotografera under helgen då han far dit med lilla O. Sen om det blir några bilder får vi se... i den frågan lämnar jag inga garantier - jag har varit gift med honom i 9 år och sambo 10 så man kan säga att jag kan honom. Men om vi alla håller tummarna kanske det lyckas.

Nu väntar bingelibången, nattinatti!

4 kommentarer:

  1. Gillar idén med Hr L som Webrapportör och åskledare, ta kontakt med en leverantör av öl eller liknande typ Falcon och sätt upp en stor reklambanderoll på zigenarlådan så kan ni ta in reklamintäckter samtidigt som han filmar.

    SvaraRadera
  2. Tack Micke för dina värdefulla tips och råd. Gissar att du vill ha en del av profiten oxå?! Din starka grannsamverkansådra har inte riktigt lämnat dig och det är vi tacksamma för! Du vet i sommar vart gräsklipparn står. 1 gr/v som vanligt - tack på förhand!

    SvaraRadera
  3. Hej!Visst är han fantastisk min man med sina tips och ideer.Han är är också som ett kinderägg,han kan både dricka öl och ge goda råd samtidigt.Kram Fru Kinderägg.

    Jag vill också kommentera.
    Fru L du skrev att nu väntar Bingelibången.
    Bingen förstår jag men bången undrar jag över?Jag trodde herrn var bortrest? //Herr Kinderägg

    SvaraRadera
  4. Nu ska du inte vara "sån" hr E! Vi har ju pratat om detta tidigare - och bången & grannsamverkan är ju samma sak....! Krama om fru E åt mej är du snäll!

    SvaraRadera