måndag 15 juni 2009

Level 1

Nu är vi i slutfasen för Fiskarhedenvillans inledande etapp "Grund". Efter torsdag går vi in i "steg 1", det är som att vänta barn! Mallig brukar jag inte vara men kolla in här under rubriken "Levererade hus i veckan" - yeah!!!


"RörJohan" var klar med sitt jobb imorse innan kl.07.00 enligt hörsägen - good job!! Nu skulle vi gärna vilja bli välsignade med ett telefonnr till en duktig, och med lucka i almanackan, vvs människa som kan hjälpa oss göra badrummet...


Ytterligare har nu båda våra grunderna blivit gjutna idag, trots det dåliga vädret. Vidare måste jag berätta att snickarn har hört av sig till hr L och meddelat hans ankomst på torsdag morgon - o´vare hälsad du efterlängtade!!


Dags för en bild...



Det vita och alla armeringsjärn är nu dolda under betong.

Har nu funderingar på att göra min egen "3d modell", av åtminstone vardagsrummet, i kartong. Jag måste få ett hum om hur den efterlängtade soffan kommer göra sig i hörnan!! Projektet är dock i planeringsfas ännu då det är en febril hets här hemma inför midsommar och resan upp till tomten.

Återkommer inom kort hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar