torsdag 11 juni 2009

Torsdag 11 juni

Dagens uppdatering:

Gjutningen av grunderna är uppskjuten till måndag. Vädret är tydligen uruselt så våra duktiga killar som fixar på tomten gör sitt bästa och planerar om sitt arbete - me like flexibilitet!! De måste arbeta även på söndag - "killar erbjudandet står kvar. Fika hos oss i sommar, ring först bara!"
"Rör Johan" har varit och lagt ner golvvärmen idag, tack och bock, nu behöver vi inte frysa i vinter. Stora delar, eller all, isolering ligger nu där det ska.

Nytt jag lärt mej idag: 30 cm isolering under plattan gör att värmen inte går ner i marken utan upp i huset - så nu har även ni lärt er nåt, det bjuder jag på idag! Visst är det härligt, 3x år och inte fullärd!!

Ny idé!:

Varför inte ha ett forum för nybyggare att dela med sig av sina bra och mindre bra idéer och lösningar. Bra tips och råd att dela med sig av... Det finns redan? Ok, visa mej!

Fortfarande önskar jag mej det där fantastiska programmet så jag kan kolla om sofforna får plats. Och lösningen under trappan till loftet - kommer den att funka?!

Det är konstigt det här med att ha ett så stor projekt på gång, det sätter igång som många tankar och funderingar på saker som jag vill göra. Nu till exempel så funderar jag på hur hatthyllan ska se ut i stora huset..... Jag själv vill bygga den då hr L säkert suckar tungt och vill lägga sånt "mer viktigt" som takpannor - bah!!! man måste ju ha nånstans att hänga ytterkläderna!!!

Och hur ska badrummet se ut - visst låter det stort men det är typ 4 kvm... jo, jag tänker vita stora kakelplattor i högglans liggandes på väggen och det supersnygga klinkerset i grått på golvet, mmm... det blir så schnyggt!!!

Sen önskar jag mej en sån här:


Fast den ska jag spraymåla vit och måla kurbits på, vad tror du?! Typ såna här idéer får jag hela tiden som jag vill göra och det tar på krafterna! Jag vill bara göra och göra hela tiden!!!

Fast måste jag välja blir jag nog helst, just nu, den där lilla flugan så jag får se hur det ser ut på vår dröm och längtan!

1 kommentar:

  1. www.byggahus.se

    Här har du all information nybyggare emellan =)

    /Harry
    www.dynamitharry.blogspot.com

    SvaraRadera