onsdag 10 juni 2009

Tapet, klinkers och dagens rosor!!

Sedan helgen har vi känt att det är dags att åtminstone kolla in våra färg- och kakelbutiker i närheten. Vi planerade att åka på sightsing på onsdag, dvs. idag. Redan i morse började jag ladda inför kvällens äventyr. Inte att jag var orolig att vi skulle köra vilse eller så utan hur skulle vi komma överens? Båda kan vara rätt envisa och vi har rätt olika tycke om vad som är snyggt. Hr L vill gärna göra allt i bastupanel, dvs. furu, och jag i vitt... Mission impossible! Jo, jag vet men det är roligt att ha utmaningar i livet. Ibland vet man inte om vi kommer hem tillsammans eller om vi tom pratar om att åka till IKEA och reka inköp till landet - allt kan hända!

Det var en bra kväll. Vi gick tillsammans från början till slut. Först till den ena stora byggvaruhuset och sen till den andra. Jag kan lätt konstatera att byggmarknader är som stora dagis för män, kanske också för kvinnor som gillar borrar, maskiner och mojänger. Det var omvända roller i jämförelse med oss två på IKEA...

En störtbra idé jag fick i morse vill jag dela med mej av och kolla in - vad tror ni nybyggare och andra nyfikna!?!

IDÉ: I samband med att man gör ett köp av hus från leverantör får man, eller köpa, planritningen på 3D. I programmet kan man tapetsera / möblera / kolla in hur köket kommer se ut osv. Allt för att man så tidigt som möjligt ska kunna få sig ett hum om hur man på bästa sätt sedan kommer kunna möblera med sofforna som är siåså i mått, köksbordet - ska vi ha runt eller rektangulärt? m.m. Ja, ni hajjar?! Fatta vad kul man skulle kunna ha och prova, fixa och få till smarta lösningar innan man ens hunnit sätta in foten i huset!!!

Ja, jag vet att jag är smart som attan och jag borde ta ut en rejäl summa i copyright för detta....

Dagens rosor:

- Killarna som är på tomten och ordnar så bra åt husen och oss. De måste vika helgen för att bli klara innan måndag. Plåster på såret: kom gärna förbi i sommar så bjuder vi på fika!

- Mattias, vår försäljare på Fiskarhedenvillan. Han är så himla bra och får saker att hända. Lyhörd och seriös. Du får igen 7 av 5 möjliga. Tack för all din hjälp och kunskap!

- Hustomten, vår spejare och aktivist. Håller koll på rör och grävare. Tack "stjärnstopp"!!

Nu börjar alla idéer pocka på uppmärksamhet igen, åååhhh.... vad jobbigt *not*.


Ses imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar