fredag 17 juli 2009

Å ljus varde det!

Idag kommer elektrikern och lägger en kabel. Eller två. Kanske fler. Det här ska bli högst intressant för jag har inte riktigt kommit fram till hur lösningen för kökslampan ska bli uppe i taket som typ är 4-5 m hög. Sätter man en kontakt mitt i taket? Asså, det är ju skit fult! Förhoppningsvis har han bättre förslag än dit mina funderingar leder....


Hr L spikar läkt och panel på lilla huset. Båda kortsidorna är klara, frammen klar så gott som förutom en liten bit ovanför dörren som jag fattade det som. Och nu väntar baksidan. Ett litet fönster som är den enda händelsen på den sidan gör att det borde gå i en rasande fart. Han e snabb han när han vill - å orkar, gubben min!


Själv håller jag på med det svettiga arbetet att planera för hur många blomlådor han måste spika ihop oxå. Det är bra med samarbete, eller hur? Någon som har en schysst ritning eller förslag?


Grävaren har varit och trollat bort bajslådan i början av veckan så nu är det snart fritt fram och börja spola. Bara vi får toaletterna först. Samtidigt som han ändå var där fick han ta bort den fantastiska fyllnadsmassan som mest sett ut som Rönnäs hoppbacke. Bildbevis nedan. Hr L passar på att peka och visa vart liftkortet kan köpas - bakom studsmattan. Lilla O försöker slå knut på sig själv i spänd förväntan?...






Helgens aktiviteter består i loppisförsäljning, flytt av husvagn och panelspikning för hr L.
Vad jag ska göra? Jaga fynd så klart!!!

Over and out for now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar